wz
 
    předchozí otázka                     hlavní strana                     následující otázka    
8) Popište kontrolu a ošetřování kapalinové chladící soustavy vozidla a zajištění regulace provozní teploty motoru

kontrola výšky (množství) chladící kapaliny  - je-li málo, dolít destilovanou vodou

těsnost chladícího systému – hadice, spony, chladič (netěsnost odstraňuje dotažení spon)

čistota lamel chladiče

napnutí a stav klínových řemenů

před zimní sezonou kontrolujeme hustotu chladící kapaliny (fridex, apod.)

signalizace teploty je zajištěna teploměrem na přístrojové desce. (za jízdy kontrolujeme!)

Jednou za tři roky vyměnit celý obsah chladící kapaliny.

Regulace provozní teploty motoru:

Regulace provozní teploty kapalinou je zajištěna termoregulátorem.

Dokud je motor studený  je termoregulátor uzavřen, chladící kapalina proudí jen uvnitř motoru, aby teplota dosáhla co nejdříve 80°C . Po dosažení předepsané teploty termoregulátor otevře cestu kapalině do chladiče, kde se ochlazuje v trubkách. Ty jsou ochlazovány náporem vzduchu nebo ventilátorem. U některých vozidel bývají před chladičem žaluzie, kterými se reguluje průchod vzduchu chladičem.

 

 

 

     

TOPlist                                         Veškeré podněty a výhrady pište na email: jarda.matejka@seznam.cz